【ミスミ】MISUMI ECサイト メカニカル部品 /「納期割引サービス」 対象商品“3万点”に大幅拡大<English Follows>
~最適調達で実現、対象商品数が3倍に。1個から最大30%、まとめ発注で最大50%割引!~
株式会社ミスミグループ本社(本社:東京都千代田区、代表取締役社長:大野龍隆)は、2024年11月18日より、メカニカル部品の「納期割引サービス」の対象商品を1万点から3万点へ順次拡大します。
納期割引サービスは、お客さまがミスミECサイトより機械部品などを購入する際に、納期10日目以上を選択するだけで、同じ型番、品質の部品を1個から最大30%の割引で購入できるもので、今回の対象商品の拡大により、コスト削減の機会が大幅に拡大します。
今後もミスミはサービスの拡充を通して、IA(インダストリアル・オートメーション)産業のお客さまにグローバルで時間価値を提供、生産性の向上に貢献してまいります。
■ 背景
人件費や物価が高騰する中、IA産業においてもコスト削減は深刻な課題となっており、各社機械部品の調達コストを抑えるための対策を模索しています。当社は、こうした顧客ニーズに応え、納期を遅らせるだけで大幅な割引となる「納期割引サービス」※1を2022年7月より提供しています。本年7月には、MISUMI ECサイトで取り扱うメカニカル部品へと対象商品を大幅に拡大※2、納期を遅らせるだけで、同じ型番、品質のものを部品1個から割引となる点が好評となり、現在2万社をこえるお客さまにご利用いただいています。
本サービスのご好評に伴い、当社はお客さまの更なるコスト削減の機会拡大のため、生産方法や原材料コストの見直し、さらにグローバル400社超のサプライヤーの在庫をネットワーク化した「D-JIT(ディージット)」※3による調達コスト削減を徹底し、対象商品数を従来の3倍となる3万点への拡大を実現しました。これまで筐体・調整締結の部品や素材関連を中心にラインアップ展開をしていましたが、今回新たに、自動化装置に欠かせない回転伝達部品や直動部品などを対象商品として拡充しました。これにより、お客さまの生産計画に合わせた納期や価格の選択肢が拡大、より幅広いシーンで利用可能となります。
※1 プレスリリース 『FA部品「納期割引サービス」開始』(2022年7月4日付) https://www.misumi.co.jp/news/press_220704
※2 プレスリリース 「メカニカル部品「納期割引サービス」開始」(2024年7月22日付)
https://www.misumi.co.jp/news/press_20240722
※3 プレスリリース『生産間接材購買プロセスDX革新 「D-JIT(ディージット)」をサービスイン』 (2024年4月15日)
https://www.misumi.co.jp/news/news_240415_2
▼ 新たに「納期割引サービス」の対象となる商品の例
■ 納期割引サービスを利用したお客さまの声
いつも購入している部品の納期を10日目以上に延ばすだけで割引が適用されるため、部品の置き換えや品質チェックなどの手間なくコスト削減が実現できる点や、10月15日より対応可能となった注文後のキャンセル(出荷5日前まで)によって設計変更などのリスクなく安心して使える点をご評価いただいています。
納期を変えるだけで、大幅に安く購入できるようになった。部材手配は60~90日と余裕を見て進めることが多いため、この機に従来の手配方法を見直ししました。
廉価品、置換でのコストダウンを行う場合、設計変更や効果試算が必要になるため見送るケースが多かったが、(同じ商品の)納期を先にするだけで手間なくここまで安くなるとは驚き。
普段からミスミのアルミフレームを購入しているが、納期割引サービスでもキャンセル可能となり、発注後の長さ変更など設計変更によるリスクもなく、安心して利用できるサービスになった。
今まではワッシャやシャフトなど単価の低い商品が対象だったが、リニアガイドやリニアブッシュという単価の高い商品が追加されており、かなりコストダウンになると期待している。
■ サービス概要
開始日 : 2024年11月18日より順次
サービス名 : 納期割引サービス
サービス内容 : 納期10日目以上の指定で1個から最大30%オフ、まとめ買いで最大50%オフ
対象商品点数 : 3万点 (タイミングプーリ、シャフトホルダ、六角穴付ボルトなど)
納期割引サービスに関する詳細は、以下をご参照ください。
納期割引サービス サービスサイト: https://jp.misumi-ec.com/pr/noukiwari/
■ ミスミとは
オートメーションの現場で必要とされる機械部品や、工具・消耗品などをグローバル31.8万社(2024年3月時点)に販売しています。製造機能を持つメーカーと他社ブランド品を販売する商社としての顔を併せ持つ、ユニークな事業モデルとそれを支える事業基盤により、「グローバル確実短納期」を実現し、お客さまの利便性向上に貢献しています。
<English Follows>
Mechanical parts on MISUMI’s e-commerce website
"Economy Shipping” greatly expanded to 30,000 items
Optimal sourcing has tripled the number of eligible items.
Up to 30% off single items, up to 50% off bulk orders!
As of November 18, 2024, MISUMI Group Inc. ("MISUMI"; headquartered in Chiyoda-ku, Tokyo, Japan; Representative Director and President: Ryusei Ono) will implement a phased expansion of its Economy Shipping service, increasing coverage to encompass 30,000 mechanical parts from the current 10,000.
The Economy Shipping service offers a discount* of up to 30% on orders of one or more items when the customer selects the "10 days or more for delivery" option on MISUMI's e-commerce website. This expansion of coverage will enable customers to achieve significant cost savings.
*Compared to regular shipping of parts of the same model number and quality.
We will continue to provide time value to our global customers in the IA (Industrial Automation) industry through expanding our services and contribute to enhancing their productivity.
■ Background
In light of rising labor costs and prices, the IA industry is facing a critical challenge: reducing costs. Our customers are seeking ways to reduce the cost of procuring mechanical parts. In response to these needs, MISUMI introduced the Economy Shipping service*1 in July 2022, which offers significant discounts by simply delaying the delivery date. In July 2024, the range of items covered by the service was greatly expanded to include mechanical parts handled via the MISUMI e-commerce website*2. The Economy Shipping service, which has been well received for offering discounts on even a single item order by simply delaying the delivery date, is currently used by over 20,000 customers.
In response to the positive feedback, MISUMI is pleased to announce an additional cost-saving opportunity for customers: a phased expansion of our Economy Shipping service to include 30,000 items, a threefold increase from the previous number. This is achieved through a comprehensive review of production methods and raw material costs, as well as a thorough reduction of procurement costs through D-JIT*3, a network of inventories from over 400 global suppliers. The Economy Shipping service has previously covered mainly enclosures, adjustment and fastening parts, and material-related parts, it is now expanded to include rotary transmission parts and linear motion parts that are essential for automation equipment. This gives customers with more options for lead times and pricing to fit their production schedules, allowing them to use the service in a wider range of situations.
*1 Press release in Japanese, "FA Parts 'Economy Shipping Service' Begins" (dated July 4, 2022)
https://www.misumi.co.jp/news/press_220704
*2 Press release in Japanese, “Mechanical Parts ‘Economy Shipping Service’ Begins” (dated July 22, 2024)
https://www.misumi.co.jp/news/press_20240722
*3 Press release in English, “MISUMI launches ‘D-JIT’: an innovative digital transformation of industrial automation parts
purchasing – it’s time to stop hunting for parts-“ (dated April 15, 2024)
https://www.misumi.co.jp/sites/default/files/2024-11/news_240415_2.pdf
▼ Examples of items newly eligible for Economy Shipping service
■ Customer feedback from those who use the Economy Shipping service
The discount is automatically applied when the "10 days or more for delivery" option is selected for regular purchases. With our Economy Shipping service, customers can realize cost savings without the hassle of searching for substitutes and quality control. Effective October 15, orders can now be cancelled up to five days before shipping, allowing customers to place orders without worrying about possible design changes. All of this has been appreciated by our customers, as shown below.
"By simply changing the delivery date, we can now purchase the parts at a much lower price. Given the conventional sourcing process of 60 to 90 days, we decided to review our traditional arrangements.”
Reducing costs by using cheaper items or substitutes often requires design changes and number crunching, so we've often had to give up. It's amazing that we can cut prices so much by simply extending the delivery date.
I'm a regular customer of MISUMI's aluminum frames. Now that the Economy Shipping service allows for cancellations, I no longer have to worry about design changes after the order is placed, such as changing the length.
Previously, the Economy Shipping service was only eligible for items with low unit prices, such as washers and shafts. This time, items with high unit prices, such as linear guides and linear bushes, have been added, which we expect will result in significant cost reductions.
■ Service Overview
Service start date: From November 18, 2024 (Phased release)
Service name: Economy Shipping service
Service content: Discounts of up to 30% on orders of one or more items when the customer selects the "10 days or more for delivery" option; up to 50% for bulk purchases
Number of eligible items:
30,000 items (including timing pulley, shaft holder, and hexagon socket head cap screw )
For more information about the Economy Shipping service, please see below.
Economy Shipping service Website (in Japanese) : https://jp.misumi-ec.com/pr/noukiwari/
【For inquiries regarding this press release】
Please contact Y. Matsubara
MISUMI Group Inc.
Corporate Relations Department
e-mail: pr@misumi.co.jp
Tel: 03-6777-7502
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