エーオンのロゴが描かれたマンチェスター・ユナイテッドの新しいユニフォームを本日発表

エーオンではこの日を“Aon United Global Day”としてユニフォームの発表を祝福
2010年7月15日(米国14日付)、米国イリノイ州シカゴ - - マンチェスター・ユナイテッドの2010-11シーズン用新ユニフォームキットが本日発表されました。ユニフォームの正面にはリスクサービスプロバイダーおよび人事コンサルティングの分野でグローバルマーケットをリードするエーオン コーポレーション(NYSE:AON)のロゴが印されています。4年間におよぶエーオンとマンチェスター・ユナイテッド・フットボール・クラブとの公式シャツスポンサー契約は2010年6月1日にスタートしたばかりです。

「マンチェスター・ユナイテッドのユニフォームはスポーツの世界ではアイコン的な存在で、そこにエーオンのロゴが載ることは非常に喜ばしいことです」とエーオンの最高経営責任者グレッグケースは述べています。「本日を境に世界中の人々がもう一つのトップチームであるエーオンのことを知るようになるのです。」

同社にとっては歴史的なこの機会を祝って、世界中で36,000名を数えるエーオンの全社員にはマンチェスター・ユナイテッドのチームシャツが配布されます。

エーオンロゴはユニフォームの正面に描かれています。シャツの内側、クラブの紋章の裏にあたる位置にはマンチェスター・ユナイテッドの信条である“Believe(信じる)”という言葉が描かれています。これは、全てのマンチェスター・ユナイテッドファンが心の中に持つ誇りを意味するものです。さらに、新ユニフォームの最後の仕上げとして、マンチェスター・ユナイテッドを象徴するレッドデビル(赤い悪魔)のイメージがシャツの袖とショートパンツには描かれていています。

新しいホームゲーム用のキットでは、クラブの歴史と新しい世代のテクノロジーがミックスされています。すべてのシャツはナイキ社の‘Considered Design(コンシダードデザイン)’プログラムの一環として100%リサイクルポリエステルを原材料とし、最大8個のプラスティックウォーターボトルから生産されています。マンチェスター・ユナイテッドのホームゲーム用キットの詳細は、www.manutd.com および www.nike.com にアクセスしてご確認ください。

マンチェスター・ユナイテッドの最高経営責任者デビッドギル氏は、「マンチェスター・ユナイテッドの最新のユニフォーム、そして胸にエーオンのロゴが描かれた最初のモデルを発表できることを嬉しく思います。私たちはエーオンとの関係に高い誇りを持っており、このパートナーシップを通じて、ピッチ上およびスタジアムの外側の両方で大きな成果を挙げることを期待しています」と語ります。

エーオンの最高経営責任者グレッグケースは「マンチェスター・ユナイテッドとのスポンサー契約は、Aon United(エーオンユナイテッド)という我々のビジョン、すなわち、一つのチームとして協働でクライアント、社員、および地域社会に対して価値を提供し、企業としての成長を実現するというビジョンを広く知らしめるための重要な役割を担います」と述べています。

エーオンは7月15日を ‘Aon United Global Day(エーオンユナイテッドグローバルデー)’と位置づけ、地域社会に貢献するというエーオンとマンチェスター・ユナイテッドが共有する価値観を示す活動を各地で行うことにしました。

シカゴでは、シカゴパークディストリクトのこどもたち、あるいはスペシャルオリンピックスシカゴやLifeSource Blood Centerの活動をサポートするための一連のイベントをミレニアムパークで開催します。世界中では、120以上の国や地域を拠点にするエーオンの36,000名の社員が募金集めに参加すると共に、各種学校、こどもたちのための病院、児童養護施設、地域の公民館などを訪問してのボランティア活動や、Big Brothers Big Sisters Clubs、ジュニア・アチーブメント、ドナルド・マクドナルド・ハウス、スペシャルオリンピックス、UNICEF、ユナイテッドウェイ、YMCAなどの著名な組織を通じたその他のボランティア活動に参加したりしています。

たとえば、ボツワナでは、エーオンの社員が集めた家具をHouse of Hope養護施設に寄贈し、施設の清掃と改善のお手伝いをします。エーオンのシンガポールオフィスでは、Boys’ Townと共同でユースのための室内サッカーの試合を主催し、同組織の新しい建設資金集めに協力します。エーオンバンガロールでは、地域の小学校をチャリティパートナーとして指名し、来年一年間を通じてチャリティの募金集めとボランティア活動の両面で支援していくことを決めました。ボリビアでは、Hogar de Ninos Alalyに寄付を行い、養護施設のグラウンドへの植樹と施設で生活するこどもたちのためのアートプロジェクトの立ち上げを行います。カリフォルニア州サクラメントでは、Project 680をチャリティパートナーに、衛生用品を集めてホームレスの若者に配布します。オランダでは、チャリティの自転車大会でRight to Playの商品を販売して、経済的に恵まれない地域の若者向けスポーツプログラムの資金集めに協力します。  


エーオンとマンチェスター・ユナイテッドのスポンサーシップに関する詳細は www.aon.com/unitedin2010 にアクセスしてご確認ください。

Aon Logo
Featured on
New Manchester United Team Shirt

Firm Commemorates Shirt Reveal with “Aon United Global Day”


CHICAGO, July 14, 2010 - - The new Manchester United home kit for the 2010-11 season was revealed today, with the logo of Aon Corporation (NYSE:AON), the leading global provider of risk services and human capital consulting, featured on the front of the famous shirt. Aon’s four-year shirt sponsorship of the Manchester United Football Club was launched on June 1, 2010.

“The Manchester United shirt is an iconic image in the world of sport, and we are honored to appear on it,” said Greg Case, president and chief executive officer of Aon. “Starting today millions of people worldwide will begin to know yet another leading team: Aon.”

Case said that in honor of this historic occasion, every one of Aon’s 36,000 global colleagues will receive a Manchester United team shirt.

The Aon logo is featured on the front of the shirt. Inside the shirt on the back of the club crest is the mantra of Manchester United – “Believe.” That message sits next to the heart, revealing the inner pride of every Manchester United fan while the symbolic Red Devil rests on the sleeve of the shirt and the shorts to add the finishing touches to the kit.

The new home kit combines elements of the club’s history with new age technology – as every shirt has been made entirely from recycled polyester and each created from up to eight plastic water bottles as part of Nike’s ‘Considered Design’ program. You can learn more about the new Manchester United home kit by visiting www.manutd.com and www.nike.com.

David Gill, Chief Executive Officer of Manchester United, said, “We’re delighted to be launching our latest Manchester United shirt and the first to bear the Aon logo. We’re incredibly proud of our association with Aon and look forward to achieving great things, both on and off the pitch, through our partnership with them.

Case noted, “Our sponsorship of Manchester United is an important amplifier of our Aon United vision – to work together as one team for clients, for colleagues and for communities in order to grow our firm. This shirt sponsorship creates an opportunity for us to unite our firm while telling the world who we are and the value we bring to clients.”

Aon has dedicated July 15 as “Aon United Global Day,’ demonstrating Aon and Manchester United’s shared commitment to serving their communities.

In Chicago, a series of events will take place at Millennium Park to support children of the Chicago Park District and Special Olympics Chicago, as well as LifeSource Blood Center. Around the world, Aon’s 36,000 colleagues in over 120 countries will be participating in fundraising and volunteer activities, including supporting hundreds of schools, children’s hospitals, orphanages and community centers as well as more well-known organizations such as Big Brothers Big Sisters Clubs, Junior Achievement, Ronald McDonald House, Special Olympics, UNICEF, United Way, and the YMCA.

For example, in Botswana, Aon colleagues will partner with the House of Hope orphanage by providing furniture donations and helping to clean and improve the facility. Aon’s Singapore office will host an indoor football match for the young people served by Boys’ Town and will support the organization’s new building fund. Aon Bangalore has “adopted” a local elementary school that it will support throughout the coming year with both charitable donations and volunteer service. In Bolivia, Aon colleagues will donate to Hogar de Ninos Alaly, helping to plant trees on the orphanage grounds and creating art projects with the children who live there. In Sacramento, California, Aon colleagues are partnering with Project 680 by collecting hygiene supplies to distribute to homeless youth. In the Netherlands, Aon colleagues will participate in a charity bike ride and sell Right to Play merchandise to help raise funds for youth sports programs in disadvantaged areas.  


Visit www.aon.com/unitedin2010 for more information on Aon’s sponsorship of Manchester United.


【エーオンについて】
エーオンは、リスクマネジメント、保険・再保険仲介、人事・経営コンサルティング、及び特殊な保険アンダーライティング等の分野にて最先端のサービスを提供しております。エーオンは、全世界120カ国以上に500カ所以上の拠点を置き、世界各地に約3万8000人のスタッフを擁しており、日本においても、国内マーケットだけでは到底実現不可能と思えるようなお客様のニーズに対して、このグローバルネットワークを活用することで、これらの分野において最適なソリューションを提供する体制を整えております。

エーオンの実績
・リスクブローカーとして世界第1位
・再保険ブローカーとして世界第1位
・キャプティブ保険会社のマネージャーとして世界第1位
・従業員福利厚生制度コンサルティング会社として世界第3位


<報道関係者お問い合わせ先> 
エーオン広報代理
有限会社シン 石川(TEL 03-5315-7534/FAX 03-5315-7535 press@777.nifty.jp)

<その他お問い合わせ先>
エーオンジャパンホールディングス株式会社 藤田大介 daisuke_fujita@aon-asia.com
エーオンコンサルティングジャパン株式会社 臼井良太 ryota_usui@aon-asia.com

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会社概要

URL
http://www.aon.com/japan/
業種
サービス業
本社所在地
東京都港区赤坂2-17-22 赤坂ツインタワー本館16階
電話番号
03-3237-6040
代表者名
堀江徹
上場
未上場
資本金
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設立
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