日本のユーザーの NrealLight での過ごし方
How Japanese Users are Spending Time on NrealLight
日本がAR 普及の最先端を走っているのは至極当然のことです。5GキャリアのKDDIを通じて NrealLight が日本の店舗で販売開始されたことで、エンドユーザーのお客様は没入型の MR 体験をついに手に入れられることを喜んでいました。しかし、これらのMRグラスが世界各地で発売される中で、私たちは1つの疑問を抱えていました。日本の NrealLight のお客様は何のためにメガネを使用しているのでしょうか?
It’s no surprise that Japan is at the forefront of AR adoption. With NrealLight having launched in Japanese stores through 5G carrier KDDI, customers were excited to finally get their hands on an immersive MR experience. But with these MR glasses launching to regions around the world, one question stuck in our mind. What are NrealLight customers in Japan using their glasses for?
デジタル動画の消費が増加し、テレビの視聴時間を蚕食するようになったことに加え、今日のいわゆる「ニューノーマル」と相まって、NrealLight はエンターテインメント・プラットフォームとしての地位を確立しました。実際、NrealLight が韓国で発売された当初は、ユーザーの大半の時間を動画を見ながら、モバイルゲームを1~2本楽しむというスタイルでしたが、日本のユーザーには、このような傾向は見られませんでした。意外にも、日本のユーザーは、MRがどのように受け入れられているかについて、韓国のユーザーと大きな違いは見られませんでした。
With digital video consumption on the rise, eating into time spent on TV, combined with today’s “new normal,” NrealLight has taken hold as an entertainment platform. In fact, when NrealLight first launched in Korea, users would spend the vast majority of their time watching videos, while also enjoying a mobile game or two. Not surprisingly, Japanese users didn't exhibit any stark differences from Korean users in how MR was embraced.
世界中のほとんどの人がニューノーマルに基づいた生活をしている中で、日本のユーザーは自分自身を楽しませるための新しい方法を見つけています。映画館で映画を見たり、ゲームセンターでゲームをしたりするのと同様の体験をするために、ユーザーはNrealLightを使ったMR(ミックスドリアリティ)を現実の代替品として、あるいは現実そのものとしてさえ利用できることを発見しています。
With the new normal a reality of life for most around the world, Japanese users are finding new ways to keep themselves entertained. To participate in the same experiences of watching movies in a theater or playing games at an arcade, users are discovering that Mixed Reality with NrealLight offers an alternative or even a replacement.
日本で NrealLight を通じて配信されているアプリの中では、YouTube がトップとなり、2 位にはショートビデオアプリの TikTok がランクインしました。また、モバイルゲームのエンゲージメントは3位に迫る結果となりました。ユーザーは、Nvidia社のクラウドゲーミングサービスであるGeForceNowを通じて、NrealLightに最適化された2Dのモバイルゲームを楽しむことができます。また、古典的なコンソールゲーム機のリズムゲームである Space Channel 5や、MRプラットフォームに合わせた創造的なアートの VR ゲームであるStylyに挑戦することもできます。
Of all the apps available through NrealLight in Japan, YouTube had topped the charts and coming in second was none other than the short video app TikTok. In addition, mobile games proved to be a close third in engagement. With two types of game formats, users could enjoy 2D mobile games optimized for NrealLight through Nvidia's cloud gaming service, GeForceNow. Or they could try their hand at classic console rhythm game like Space Channel 5, or a creative art VR game adapted for a Mixed Reality platform like Styly.
"コロナ禍で映画館に足を運ぶこともできないので、小さなテレビ画面やスマートフォンで番組を見るのとは全く異なる、NrealLightこそまさに私が求めていた、映画同様の体験ができるデバイスでした。"と、日本のNrealLightユーザーである青木泰生氏は語ります。"元々スペースチャンネル5のファンでもあったので、MRで初めて遊んだゲームがこれなのもとても楽しかったです。"
“Because I’m unable to visit a movie theater now, and watching shows on a small TV screen or smartphone isn’t the same feeling, NrealLight was exactly what I needed for that movie-like experience,” said [Aoki Yasutaka], an NrealLight user in Japan. "And I love Space Channel 5, so it was fun to play this game for the first time in Mixed Reality."
NrealLight をポケットに入れて持ち歩くと、まるで自分だけの映画館とゲーム機を同時に所有しているような感覚になります。52°の視野角 (FoV) で、劇場サイズの画面で IMAX のような体験をしたり、スマートフォンの画面を水平にして、自宅や通勤中にモバイルゲームに没頭したりすることができます。さらに、NrealLight の空間オーディオは、アクションのど真ん中にいるような感覚をシミュレートするサラウンドサウンドでエンターテインメント性を高めます。
Carrying NrealLight in your pocket is like owning your personal movie theater and a game console all at the same time. With a 52° Field of View (FoV), you enjoy an IMAX-like experience with a theater-sized screen, or level up your smartphone screen to be immersed in a mobile game at home or even while commuting to the office. Plus, NrealLight’s spatial audio enhances your entertainment with surround sound that simulates the sensation of being in the middle of the action.
エンターテインメントコンテンツへの需要が高い今日、消費者がレジャーの新しい楽しみ方を求めていることは明らかです。そして、MR技術が提供する比類なき可能性を持つNrealLightのようなMRプラットフォームは、MRグラスがスマートフォンの画面を物理的な世界にまで拡張してくれる未来の実現に向けて、ますます大きな役割を果たしています。
It’s evident that today, with the high demand for entertainment content, consumers are seeking new ways to enjoy their leisure. And with the unparalleled possibilities that Mixed Reality technology has to offer, MR platforms like NrealLight is increasingly playing a larger role in realizing a future where MR glasses will extend the smartphone screen to the physical world.
It’s no surprise that Japan is at the forefront of AR adoption. With NrealLight having launched in Japanese stores through 5G carrier KDDI, customers were excited to finally get their hands on an immersive MR experience. But with these MR glasses launching to regions around the world, one question stuck in our mind. What are NrealLight customers in Japan using their glasses for?
デジタル動画の消費が増加し、テレビの視聴時間を蚕食するようになったことに加え、今日のいわゆる「ニューノーマル」と相まって、NrealLight はエンターテインメント・プラットフォームとしての地位を確立しました。実際、NrealLight が韓国で発売された当初は、ユーザーの大半の時間を動画を見ながら、モバイルゲームを1~2本楽しむというスタイルでしたが、日本のユーザーには、このような傾向は見られませんでした。意外にも、日本のユーザーは、MRがどのように受け入れられているかについて、韓国のユーザーと大きな違いは見られませんでした。
With digital video consumption on the rise, eating into time spent on TV, combined with today’s “new normal,” NrealLight has taken hold as an entertainment platform. In fact, when NrealLight first launched in Korea, users would spend the vast majority of their time watching videos, while also enjoying a mobile game or two. Not surprisingly, Japanese users didn't exhibit any stark differences from Korean users in how MR was embraced.
世界中のほとんどの人がニューノーマルに基づいた生活をしている中で、日本のユーザーは自分自身を楽しませるための新しい方法を見つけています。映画館で映画を見たり、ゲームセンターでゲームをしたりするのと同様の体験をするために、ユーザーはNrealLightを使ったMR(ミックスドリアリティ)を現実の代替品として、あるいは現実そのものとしてさえ利用できることを発見しています。
With the new normal a reality of life for most around the world, Japanese users are finding new ways to keep themselves entertained. To participate in the same experiences of watching movies in a theater or playing games at an arcade, users are discovering that Mixed Reality with NrealLight offers an alternative or even a replacement.
日本で NrealLight を通じて配信されているアプリの中では、YouTube がトップとなり、2 位にはショートビデオアプリの TikTok がランクインしました。また、モバイルゲームのエンゲージメントは3位に迫る結果となりました。ユーザーは、Nvidia社のクラウドゲーミングサービスであるGeForceNowを通じて、NrealLightに最適化された2Dのモバイルゲームを楽しむことができます。また、古典的なコンソールゲーム機のリズムゲームである Space Channel 5や、MRプラットフォームに合わせた創造的なアートの VR ゲームであるStylyに挑戦することもできます。
Of all the apps available through NrealLight in Japan, YouTube had topped the charts and coming in second was none other than the short video app TikTok. In addition, mobile games proved to be a close third in engagement. With two types of game formats, users could enjoy 2D mobile games optimized for NrealLight through Nvidia's cloud gaming service, GeForceNow. Or they could try their hand at classic console rhythm game like Space Channel 5, or a creative art VR game adapted for a Mixed Reality platform like Styly.
"コロナ禍で映画館に足を運ぶこともできないので、小さなテレビ画面やスマートフォンで番組を見るのとは全く異なる、NrealLightこそまさに私が求めていた、映画同様の体験ができるデバイスでした。"と、日本のNrealLightユーザーである青木泰生氏は語ります。"元々スペースチャンネル5のファンでもあったので、MRで初めて遊んだゲームがこれなのもとても楽しかったです。"
“Because I’m unable to visit a movie theater now, and watching shows on a small TV screen or smartphone isn’t the same feeling, NrealLight was exactly what I needed for that movie-like experience,” said [Aoki Yasutaka], an NrealLight user in Japan. "And I love Space Channel 5, so it was fun to play this game for the first time in Mixed Reality."
NrealLight をポケットに入れて持ち歩くと、まるで自分だけの映画館とゲーム機を同時に所有しているような感覚になります。52°の視野角 (FoV) で、劇場サイズの画面で IMAX のような体験をしたり、スマートフォンの画面を水平にして、自宅や通勤中にモバイルゲームに没頭したりすることができます。さらに、NrealLight の空間オーディオは、アクションのど真ん中にいるような感覚をシミュレートするサラウンドサウンドでエンターテインメント性を高めます。
Carrying NrealLight in your pocket is like owning your personal movie theater and a game console all at the same time. With a 52° Field of View (FoV), you enjoy an IMAX-like experience with a theater-sized screen, or level up your smartphone screen to be immersed in a mobile game at home or even while commuting to the office. Plus, NrealLight’s spatial audio enhances your entertainment with surround sound that simulates the sensation of being in the middle of the action.
エンターテインメントコンテンツへの需要が高い今日、消費者がレジャーの新しい楽しみ方を求めていることは明らかです。そして、MR技術が提供する比類なき可能性を持つNrealLightのようなMRプラットフォームは、MRグラスがスマートフォンの画面を物理的な世界にまで拡張してくれる未来の実現に向けて、ますます大きな役割を果たしています。
It’s evident that today, with the high demand for entertainment content, consumers are seeking new ways to enjoy their leisure. And with the unparalleled possibilities that Mixed Reality technology has to offer, MR platforms like NrealLight is increasingly playing a larger role in realizing a future where MR glasses will extend the smartphone screen to the physical world.
このプレスリリースには、メディア関係者向けの情報があります
メディアユーザーログイン既に登録済みの方はこちら
メディアユーザー登録を行うと、企業担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など様々な特記情報を閲覧できます。※内容はプレスリリースにより異なります。
すべての画像
- 種類
- 商品サービス
- ビジネスカテゴリ
- システム・Webサイト・アプリ開発モバイル端末
- ダウンロード