プロモーションビデオ「アイルランド: あなたが思うより近い国」公開

ラグビーワールドカップ2019日本大会を機に日本との関係深化を目指す


 

9月28日に静岡・エコパスタジアムにて行われる、ラグビーワールドカップ2019日本大会・日本対アイルランド戦に向けて両代表チームが準備を進める中、アイルランド政府は日本にて、アイルランドが観光・留学・貿易・投資にふさわしく、世界に通用する食品や飲料を有する国であることをより知っていただくための新たなキャンペーンを開始しました。

本キャンペーンは、アイルランド政府が実施する「グローバル・アイルランド」戦略の一環で、2025年までにアイルランドの国際的影響力を倍増させることを目標に掲げています。この戦略の日本における象徴的な事業としては、現在東京で進行している最先端のアイルランドハウス(アイルランド大使館ビル)の建設が挙げられます。

ポール・カヴァナ駐日アイルランド大使からのメッセージ
訪問客に対する日本の皆様の温かな歓迎と思いやりのあるおもてなしは世界中で知られています。アイルランドの報道機関やオンラインメディアは、最近東京や横浜を訪れた多数のアイルランド人サポーターが受けたおもてなしへの称賛であふれています。

また、日本中のラグビーサポーターたちは、今週の土曜日に静岡で行われる日本対アイルランド戦という大事な試合への関心を高めています。そのような中で、ここ日本で新たなデジタルキャンペーンを始めることができ、アイルランドは観光・留学・貿易・投資にふさわしく、世界に通用する食品や飲料を有する国だとお伝えできることを嬉しく思います。

本プロモーションビデオは、アイルランドの友人である、原田英之袋井市長、三井住友銀行の高島誠頭取、国文学研究資料館のロバート・キャンベル館長、小泉八雲記念館の小泉祥子氏らの声に重きをおいています。

プロモーションビデオをご覧いただき、アイルランドは皆様が思うより身近な国であることを感じていただけると幸いです。

今週末対戦する両代表チームにエールを送るとともに、本大会でもう一戦交える機会があることを心より祈っております。

以上

補足
本プロモーションキャンペーンは、アイルランド外務・通商省、アイルランド政府商務庁、アイルランド政府産業開発庁、アイルランド政府食糧庁、アイルランド政府観光庁が共同で出資し、9月19日にアイルランドでサイモン・コーヴニー副首相兼外務・通商大臣によって発表されました。ラグビーワールドカップ2019日本大会の開催期間中、日本のソーシャルメディアにて配信し、日本全国の地方自治体パートナーとのさらなる関係の深化を進めてまいります。

関連ウェブサイト、ソーシャルメディア:
アイルランド大使館 – ウェブサイト: https://www.dfa.ie/japan 
  Twitter: @IrishEmbJapan  Facebook: @irelandinjapan
グローバルアイルランド – ウェブサイト: https://www.ireland.ie/ja/global-ireland/


Launch of ‘Ireland: Closer than you think’ promotional campaign
Ireland seeks to build on opportunity of Rugby World Cup 2019


As Ireland and Japan prepare to face off on the rugby pitch in Shizuoka on 28 September, the Government of Ireland has launched its new campaign in Japan to promote Ireland as a great place to visit, to study, to trade and invest with, and as a home of world-class food and drink.

The campaign is part of the Government’s Global Ireland strategy to double Ireland’s impact internationally by 2025. Emblematic of this strategy in Japan is the ongoing development of a new, showcase and state-of-the-art Ireland House in Tokyo.

Speaking at the launch of the videos, the Ambassador of Ireland, Mr. Paul Kavanagh, said:

“Japan is famous around the world for the warm welcome and considerate hospitality that it extends to visitors. Across the media and online in Ireland, the thousands of Irish supporters who visited Tokyo and Yokohama in recent days have been full of praise for the welcome they received".

“As rugby supporters across Japan look towards Shizuoka this Saturday, and the key game between our two countries, I am pleased to launch here in this country a new, digital-led campaign which promotes Ireland as a great place to visit, to study, to trade and invest with, and as a home of world-class food and drink".

“The promotion video is centred on testimonials from friends of Ireland, including the Mayor of Fukuroi, Hideyuki Harada, the President and CEO of SMBC, Makoto Takashima, Robert Campbell, National Institute of Japanese Literature, and Shoko Koizumi, of the Lafcadio Hearn Museum".

“I invite everyone to watch and share these videos, and to learn more about how 'Ireland is closer than you think' ."

“I also express my best wishes to both teams as they prepare to take the field this weekend, and my strong hope that this is not the last time that Ireland and Japan meet at the Rugby World Cup 2019!”

ENDS

Notes for editors:
The promotional campaign was launched in Ireland on 19 September by the Tánaiste and Minister for Foreign Affairs and Trade, Simon Coveney, T.D. It has been jointly designed and funded by the Department of Foreign Affairs and Trade, Enterprise Ireland, IDA Ireland, Bord Bia and Tourism Ireland. It will be promoted across social media in Japan throughout Rugby World Cup 2019, and will be further amplified by local government partners across the country.

Related Websites and Social Media:
Embassy of Ireland Website: https://www.dfa.ie/japan 
Twitter: @IrishEmbJapan   Facebook: @irelandinjapan
Global Ireland Website: https://www.ireland.ie/ja/global-ireland/
 
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