Recustomer、JETRO主催「Southeast Asia Capital Access Program 2025」ファイナリストに選出

ー50社中5社の狭き門を突破し、12月にシンガポールで東南アジア主要VCへピッチを実施ー

Recustomer株式会社

Recustomer株式会社(本社:東京都中央区、代表者:代表取締役 柴田 康弘、辻野 翔大、以下:Recustomer)は、JETRO主催の「Southeast Asia Capital Access Program 2025」において、50社の応募企業から12社のセミファイナリストを経て、5社のファイナリストに選出されたことを報告いたします。

プログラム概要と選出の意義

Southeast Asia Capital Access Program 2025は、東南アジア進出を目指すスタートアップ向けの現地VC/CVCとのマッチング・メンタリング支援プログラムです。

今回の選出により、12月12日にシンガポールで開催されるファイナルにおいて、SGInnovate、Vertex Ventures SEA&I、Openspace Capital、TNB Aura、Insignia Ventures Partner、Granite Asia等の主要投資家に対してピッチを行う機会を得ました。

50社から5社への選出率10%という狭き門を突破したことは、当社のプロダクト・マーケット・フィット(PMF)と事業モデルの堅実性が高く評価された証拠であり、今後の東南アジア市場での成長加速に向けた重要な足がかりとなります。

ヘッドライン・アジア ジェニファー・リン氏のコメント

「Recustomerは、これまで数多くの国内ブランドから厚い信頼を得てきました。このたび、日本を飛び出し、既存クライアントの海外展開を支援しながら、東南アジア市場で新たな価値を創出していく取り組みに大きな期待を寄せています。」


ジェニファー リン氏

インベスター

ヘッドライン・アジア


グローバル展開戦略との連動性

当社は本年、多言語・多通貨対応機能をリリースし、グローバル進出を本格始動いたしました。Recustomer グローバル事業責任者のイスタス アンタリクサ氏により、特に東南アジアEC市場は、2024年の約19兆円から2033年には約35兆円へと拡大予定(CAGR 12%)で、購入の約20%が返品に関連するという課題を抱えており、当社の「購入後体験」向上ソリューションにとって重要な成長市場と位置づけております。

今回のプログラム参加は、当社のグローバル展開準備と絶妙なタイミングで重なり、強力なプロダクトラインアップを東南アジアの投資家にアピールする絶好の機会となりました。すでに300社以上の導入実績と年間のNet Revenue Retention (NRR) は135%、年次グロスチャーン率0.2%という優れた事業指標を有する当社にとって、現地パートナーとの連携により地域での成長を加速させる重要な機会となります。

今後の展望

ファイナルでの成果を通じて、東南アジア市場における戦略的パートナーシップの構築と資金調達機会の獲得を目指します。当社の特許取得済み「お試し購入」機能や返品・交換の自動化ソリューションにより、世界基準の「購入後体験」を提供し、グローバル市場でのプレゼンス拡大を図ってまいります。

■購入後体験プラットフォーム「Recustomer」について

Recustomerは、購入後の体験向上・顧客接点創造を実現する購入体験プラットフォームです。具体的には、注文を追跡してお届け予定日を通知する「Recustomer 配送追跡」、返品・交換・注文キャンセル業務を自動化する「Recustomer 返品・交換」、「Recustomerキャンセル」、お試し購入を可能にする「Recustomerお試し購入」の4つサービスを提供しています。

特別な購入後体験を提供することで、ユーザーの体験向上を実現し、EC事業者の売り上げ向上を支援します。

サービスサイトURL:https://recustomer.me/

■Recustomer株式会社 概要

会社名:Recustomer株式会社

代表取締役:柴田 康弘、辻野翔大

事業内容:購入後体験プラットフォーム「Recustomer」開発・運営

設立:2017年3月

所在地:東京都中央区銀座5丁目14−1 銀座クイント 8F

Recustomer Selected as Finalist for JETRO's "Southeast Asia Capital Access Program 2025"

-Breaking Through the Competitive Selection of 5 Companies from 50 Applicants, to Pitch to Leading Southeast Asian VCs in Singapore This December-

Recustomer Inc. (Headquarters: Chuo-ku, Tokyo; CEOs: Yasuhiro Shibata and Shota Tsujino) announces its selection as one of five finalists for JETRO's "Southeast Asia Capital Access Program 2025," advancing from 50 applicant companies through 12 semifinalists to reach the final stage.

Program Overview and Significance of Selection

The Southeast Asia Capital Access Program 2025 is a matching and mentoring support program designed for startups aiming to expand into Southeast Asia, facilitating connections with local VC/CVCs. Through this selection, Recustomer has secured the opportunity to pitch to major investors including SGInnovate, Vertex Ventures SEA&I, Openspace Capital, TNB Aura, Insignia Ventures Partner, Granite Asia, and Beenext at the finals to be held in Singapore on December 12th.


Comment from Ms. Jennifer Lin of Headline Asia

“Recustomer has earned the trust of servicing many brands in Japan. We’re excited to see them expand beyond Japan, supporting existing clients overseas to deepen those relationships while building new business locally in Southeast Asia.” 

Ms. Jennifer Lin

Investor

Headline Asia

Strategic Alignment with Global Expansion

This year, Recustomer launched multilingual and multicurrency features, marking the official start of its global expansion. According to Istas Antariksa, Recustomer’s Director of Global Business, the Southeast Asian e-commerce market—projected to grow from approximately 19 trillion yen in 2024 to 35 trillion yen by 2033 (12% CAGR)—continues to face significant challenges, with roughly 20% of purchases resulting in returns. This environment presents a substantial growth opportunity for Recustomer’s post-purchase experience solutions.

“The timing of this program participation aligns perfectly with our global expansion plans, offering an excellent opportunity to present our product lineup to Southeast Asian investors. With more than 300 client implementations, a 135% rate of annual  Net Revenue Retention (NRR), and a 0.2% annual gross churn rate, Recustomer is well-positioned to accelerate regional growth through partnerships with local stakeholders.”


Future Outlook

Recustomer aims to use the finals as an opportunity to build strategic partnerships and secure the next round of funding within the Southeast Asian market. Leveraging its patented “Try Before You Buy” feature and automated return/exchange solutions, the company will continue expanding its global presence and delivering world-class post-purchase experiences.”

■About 「Recustomer」Post-Purchase Experience Platform

Recustomer is an innovative post-purchase experience platform designed to elevate customer satisfaction and create meaningful touchpoints after purchase. The platform offers four specialized services:

Delivery Tracking - Real-time order tracking and delivery notifications

Returns & Exchanges - Automated, hassle-free returns and exchanges

Cancellations - Streamlined order cancellations

Try Before You Buy - Enables customers to try products before purchasing

By optimizing the post-purchase journey, Recustomer helps e-commerce businesses boost customer retention and drive revenue growth.

Service Website:https://recustomer.me/

■Company Profile

Company Name:Recustomer Inc.

Representative Directors:Yasuhiro Shibata, Shota Tsujino

Business:Development and operation of the post-purchase experience platform “Recustomer”

Founded:March 2017

Address:Ginza Quint Bldg. 8F, 5-13-1 Ginza, Chuo-ku, Tokyo, Japan

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会社概要

Recustomer株式会社

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業種
情報通信
本社所在地
東京都中央区銀座5-14-1 銀座クイントビル8F
電話番号
-
代表者名
柴田 康弘、辻野翔大
上場
未上場
資本金
-
設立
2017年03月