IDEATECH Survey: The Significance of Research Reports for U.S. BtoB Professionals

IDEATECH、米国BtoB企業における「調査レポート」に関する実態調査を実施!企業の信頼性にも繋がる「調査レポート」の重要性が明らかに

株式会社IDEATECH

 ワンストップでリサーチデータマーケティングを実現する「リサピー®️」(https://ideatech.jp/service/research-pr)を運営する株式会社IDEATECH(本社:東京都港区、代表取締役社長:石川友夫)は、BtoB事業を行う米国に所在する企業に勤務しており、調査レポートのダウンロード経験があるビジネスパーソン100名を対象に、米国BtoB企業における「調査レポート」に関する実態調査を実施しましたので、本リリースにて抜粋してお知らせいたします。

Tokyo, Japan – IDEATECH, a provider of comprehensive research data marketing services through Research+P [risəpíː] (https://ideatech.jp/service/research-pr), recently revealed the findings from a survey conducted with 100 business professionals employed by American companies in the BtoB sector who have experience in downloading research reports. The following is an excerpt from the survey.


  • Survey Summary / 調査サマリー

▼Click here to download the PDF report of this survey.(本調査のレポートダウンロードはこちら)

・Japanese ver. / 日本語バージョン|米国BtoB企業における「調査レポート」に関する実態調査

https://ideatech.jp/download/122/?utm_source=pr_240111


・English ver. / 英語バージョン |The Significance of Research Reports for U.S. BtoB Professionals

https://ideatech.jp/download/121/?utm_source=pr_231221


  • Survey Overview / 調査概要

・Summary: The significance of research reports on American business professionals in the BtoB sector.

・Methodology: Conducted through IDEATECH's online Research PR service Research+P [risəpíː].

・Survey Duration: October 25, 2023, to November 8, 2023.

・Respondents Profile: 100 business professionals engaged in American companies' BtoB sector who had experience downloading and using research reports.

Note: The composition ratios are rounded to the second decimal place, so the total may not always add up to 100.


調査概要:米国BtoB企業における「調査レポート」に関する実態調査

調査方法:IDEATECHが提供するリサーチPR「リサピー®︎」の企画によるインターネット調査

調査期間:2023年10月25日〜同年11月8日

有効回答:BtoB事業を行う米国に所在する企業に勤務しており、調査レポートのダウンロード経験があるビジネスパーソン100名

※構成比は小数点以下第2位を四捨五入しているため、合計しても必ずしも100とはなりません。


  • Survey Contents / 調査内容

・Very frequently (e.g., multiple times a week): 36,0%

・Somewhat frequently (e.g., once a week): 31,0%

・Occasionally (e.g., a few times a year): 21,0%

・Rarely (e.g., a few times a year): 12,0%

・Very useful: 54,0%

・Somewhat useful: 33,0%

・Not so useful: 11,0%

・Not at all useful: 2,0%

・Companies that publish research reports are more reliable: 58,0%

・Companies that do not publish research reports are more reliable: 20,0%

・There is not a significant difference in reliability: 17,0%

・I have no specific opinion: 5,0%


  • Key Findings / まとめ

In our recent survey, we reached out to 100 business professionals employed by companies in the United States engaged in BtoB activities. These professionals had prior experience with downloading research reports. We aimed to gain insights into the significance of research reports in the context of US BtoB companies.


Firstly, we asked these professionals about the frequency of downloading research reports that are published by their business counterparts. It turns out that 36.0% of respondents download these reports multiple times a week, while 31.0% do so once a week. This suggests that nearly 70% of respondents download these reports at least once a week. The primary reason for downloading research reports was to gain a deeper understanding of their industry or specific topics (54.0%), followed closely by the desire to stay updated on industry trends (48.0%). Additionally, approximately 90% of respondents found these reports beneficial for their work. When asked about the impact of research reports on their work, around 60% mentioned that they gained valuable data and insights. Concerning follow-up communication after downloading, about half of the respondents perceived proactive follow-ups as positive and appreciated them. Furthermore, approximately 60% believed companies issuing research reports were more trustworthy than those that did not.


This survey highlights that many BtoB companies in the United States regularly download and utilize "research reports" for their business needs. Issuing these reports is closely linked to a company's credibility, suggesting that in the U.S. BtoB industry, the dissemination of such reports has become indispensable. The utilization of research reports, which can also enhance a company's trustworthiness, is expected to continue growing in significance.


 今回は、BtoB事業を行う米国に所在する企業に勤務しており、調査レポートのダウンロード経験があるビジネスパーソン100名を対象に、米国BtoB企業における「調査レポート」に関する実態調査を実施しました。


 まず、米国企業のビジネスパーソンに、事業会社が発信している調査レポートのダウンロード頻度を聞いたところ、36.0%が「週に複数回」、31.0%が「週に1回」と回答し、約7割が週1回以上ダウンロードしていることが分かりました。調査レポートをダウンロードした理由としては、第1位「業界やトピックのより深い理解を得るため」(54.0%)、第2位「業界のトレンドについて最新情報を得るため」(48.0%)という結果が出ています。また、約9割が、「調査レポートは業務に役立つ」と実感しており、調査レポートによる業務への影響として、約6割が「貴重なデータや見識が得られた」と回答しました。さらに、ダウンロード後に来るフォローアップの連絡については、約半数が「積極的なアプローチだと思い、感謝する」と好意的に受け止めており、約6割から、調査レポートを発信している企業の方が、発信していない企業よりも「信頼性が高い」との声が挙がっています。


 今回の調査では、米国のBtoB企業の多くが、定期的に「調査レポート」をダウンロードして業務に活用していることが明らかになりました。「調査レポート」を発信していることは、その企業に対する信頼性にも関連しており、米国のBtoB業界において「調査レポート」の発信は不可欠になっているようです。企業の信頼性にも繋がる「調査レポート」の活用は、今後ますます増えていくのではないでしょうか。


▼Click here to download the PDF report of this survey.(本調査のレポートダウンロードはこちら)

・Japanese ver. / 日本語バージョン|米国BtoB企業における「調査レポート」に関する実態調査

https://ideatech.jp/download/122/?utm_source=pr_240111


・English ver. / 英語バージョン |The Significance of Research Reports for U.S. BtoB Professionals

https://ideatech.jp/download/121/?utm_source=pr_231221


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  • Company Overview / 会社概要

Company name: IDEATECH Inc.

Representative: Tomoo Ishikawa, CEO and Representative Director

Address: 1001 Maison Aoyama, 2-7-26 Kita-Aoyama, Minato-ku, Tokyo, 107-0061, Japan

Date of Establishment: February 2010

Services:・PR Consulting Service

     ・Research Data Marketing Research+P [risəpíː]

URL: https://ideatech.jp


会社名 :株式会社IDEATECH

代表者 :代表取締役社長 石川友夫

所在地 :〒107-0061 東京都港区北青山2-7-26 メゾン青山1001

設立日 :2010年2月

事業内容:①IDEAコンテンツ事業

      ・リサーチデータマーケティング「リサピー®︎」サービス

      ・レポートマーケティング「レポピー®︎」サービス

      ・アニバーサリーマーケティング「アニピー®︎」サービス

      ・Q&Aマーケティング「X-Questions®︎」サービス

     ②IDEAマーケティング事業

     ③IDEAデザイン事業

     ④PR戦略コンサルティングサービス

URL  :https://ideatech.jp

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会社概要

株式会社IDEATECH

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URL
https://ideatech.jp/
業種
サービス業
本社所在地
東京都港区北青山2-7-26 メゾン青山1001
電話番号
03-1871-0555
代表者名
石川友夫
上場
未上場
資本金
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設立
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