IDEATECH Survey: Advertising Practices in U.S. BtoB Companies

IDEATECH、米国企業BtoBの広告担当者102名に聞いた調査!広告施策におけるCPA高騰に対し、「コンテンツマーケティング」を53.9%が実施

株式会社IDEATECH

 ワンストップでリサーチデータマーケティングを実現する「リサピー®️」(https://ideatech.jp/service/research-pr)を運営する株式会社IDEATECH(本社:東京都港区、代表取締役社長:石川友夫)は、BtoB事業の広告担当者102名を対象に、米国BtoB企業の広告施策の実態調査を実施しましたので、本リリースにて抜粋してお知らせいたします。

Tokyo, Japan – IDEATECH, a provider of comprehensive research data marketing services through Research+P [risəpíː](https://ideatech.jp/service/research-pr), recently conducted a survey targeting 102 advertising professionals in the BtoB industry. This survey aimed to investigate the advertising practices of U.S. BtoB companies. We are pleased to provide you with a summary of the findings in this press release.


  •  Survey Summary / 調査サマリー


▼Click here to download the PDF report of this survey. (本調査レポートのダウンロードはこちら)

・Japanese ver. / 日本語ver.|米国BtoB企業の広告施策の実態調査

https://ideatech.jp/download/118/?utm_source=pr_240111


・English ver. / 英語ver.|Survey of Advertising Practices in U.S. BtoB Companies

https://ideatech.jp/download/120?utm_source=pr_240111


  •  Survey Overview / 調査概要

・Summary: Survey of Advertising Practices in U.S. BtoB Companies

・Methodology: Conducted through IDEATECH's online Research PR service Research+P [risəpíː].

・Survey Duration: December 5, 2023, to December 8, 2023

・Respondents Profile: 102 respondents who are advertising professionals in the BtoB industry.


・調査概要:米国BtoB企業の広告施策の実態調査

・調査方法:IDEATECHが提供するリサーチPR「リサピー®︎」の企画によるインターネット調査

・調査期間:2023年12月5日〜同年12月8日

・有効回答:BtoB事業の広告担当者102名

・※構成比は小数点以下第2位を四捨五入しているため、合計しても必ずしも100とはなりません。


  • Survey Contents / 調査内容

・Social media advertising: 59.8%

・Listing advertising: 35.2%

・Display advertising: 53.9%

・Native advertising: 30.3%

・Affiliate advertising: 30.3%

・Pure advertising: 31.3%

・Ad Network advertising (DSP): 32.3%

・Video advertising: 45.1%

・Article advertising: 22.5%

・Digital audio advertising: 21.5%

・Don't know/Prefer not to answer: 2.9%



・Significantly below: 24.5%

・Below: 25.4%

・Above: 45.1%

・Don’t know: 4.9%


・Optimal budget allocation: 42.1%

・Implementing content marketing: 53.9%

・Producing high-quality content: 47.0%

・Investment in Customer Relationship Management (CRM) systems: 37.2%

・Strengthening Search Engine Optimization (SEO): 34.3%

・Reducing unnecessary advertising costs: 19.6%

・Increasing conversion numbers: 20.5%

・Optimizing keywords: 21.5%

・Utilizing data analysis: 26.4%

・Improving Landing Pages (LP): 15.6%

・Utilizing social media: 27.4%

・Introducing new marketing channels: 20.5%

・Others: 1.9%

・None in particular: 0.9%

・Don't know/Prefer not to answer: 1.9%


  • Key Findings / まとめ

In this study, we surveyed 102 advertising professionals in the BtoB industry to investigate the current advertising practices of U.S. BtoB companies.


Firstly, we found that BtoB advertising professionals predominantly employ social media advertising (59.8%) and display advertising (53.9%) as their internet advertising strategies within their respective organizations. As of 2023, 89.2% of respondents indicated they have successfully achieved their target conversion numbers through their advertising efforts. Furthermore, as of 2023, around 49% of respondents reported that they are currently below their target CPA (Cost Per Acquisition) goals. However, when compared to previous years, CPA has been on the rise. To combat this increase in CPA, approximately half of the respondents are implementing content marketing as a countermeasure.


This survey demonstrates that by implementing various strategies to address rising CPAs, many have seen improved results in achieving their target CPAs. Therefore, consider these strategies in your efforts to attain your CPA objectives.



 今回は、BtoB事業の広告担当者102名を対象に、米国BtoB企業の広告施策の実態調査を実施しました。


 まず、BtoB事業の広告担当者が勤務先で行っているインターネット広告施策は、「SNS広告」(59.8%)や「ディスプレイ広告」(53.9%)となり、2023年の現在、広告施策において目標CV数を「達成できている」と89.2%が回答しています。さらに、2023年の現在、約5割が、広告施策において目標CPAは下回っていますが、2023年以前と比較すると、CPAは上昇しており、CPA高騰に対して行なっている対策として、約半数が「コンテンツマーケティング」を実施しているようです。


 今回の調査では、CPA高騰に対して様々な対策をすることで、結果が出ていり上げられたことから、目標のCPAを獲得するためにも、実施してみてはいかがでしょうか。


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・Japanese ver. / 日本語ver.|米国BtoB企業の広告施策の実態調査

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・English ver. / 英語ver.|Survey of Advertising Practices in U.S. BtoB Companies

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  • Company Overview

・Company name: IDEATECH Inc.

・Representative: Tomoo Ishikawa, CEO and Representative Director

・Address: 1001 Maison Aoyama, 2-7-26 Kita-Aoyama, Minato-ku, Tokyo, 107-0061, Japan

・Date of Establishment: February 2010

・Services:・PR Consulting Service

      ・Research Data Marketing Research+P [risəpíː]

URL: https://ideatech.jp 


  • 会社概要

会社名 :株式会社IDEATECH

代表者 :代表取締役社長 石川友夫

所在地 :〒107-0061 東京都港区北青山2-7-26 メゾン青山1001

設立日 :2010年2月

事業内容:①IDEAコンテンツ事業

      ・リサーチデータマーケティング「リサピー®︎」サービス

      ・レポートマーケティング「レポピー®︎」サービス

      ・アニバーサリーマーケティング「アニピー®︎」サービス

      ・Q&Aマーケティング「X-Questions®︎」サービス

     ②IDEAマーケティング事業

     ③IDEAデザイン事業

     ④PR戦略コンサルティングサービス

URL  :https://ideatech.jp


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会社概要

株式会社IDEATECH

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URL
https://ideatech.jp/
業種
サービス業
本社所在地
東京都港区北青山2-7-26 メゾン青山1001
電話番号
03-1871-0555
代表者名
石川友夫
上場
未上場
資本金
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設立
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